استراتژیهایی برای مدیریت کلاس درس
نوشته شده توسط : علی علوی

استراتژیهایی برای مدیریت کلاس درس

بنابراین پیشرفت‌ هر جامعه‌ به‌چگونگی‌ کیفیت‌ آموزش‌ و پرورش‌ آن‌ جامعه‌ بستگی‌ دارد.کلاس‌، مرکزی‌ برای‌ نظام‌ پویای‌ تعامل‌ انسان‌ است‌. هر روز هزاران‌ رفتار کلامی‌ وغیرکلامی‌به‌طورفردی‌وجمعی‌در کلاس‌اتفاق‌می‌افتدکه‌در جای‌ خود قابل‌ تأمل‌ است‌.

جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

1- عمل کردن به جای واکنش نشان دادن

عمل کردن یعنی مسلط بودن – واکنش نشان دادن یعنی تسلط  عوامل و شرایط را پذیرفتن

مامور آتش نشانی نباشید.

پیش گیری بهتر از درمان

2- واگذری مسئولیت ( مشارکت )

3- عقب بایستید.

4- آرام و خونسرد ، حرفه ای و با احترام برخورد کنید( از کوره در نروید)

ماجرای انضباطی تمام خواهد شد ولی شما و دانش آموزان تان باید تا پایان سال با هم کار کنید .

هنگامی که خونسردی خود را از دست می دهید ، درس ناخواسته از کوره در رفتن بهتر و بیشتر از درس برقراری انضباط که مورد نظر شما است درخاطر بچه ها خواهد ماند.

محیط کلاس را به نحو مطلوبی سازمان دهی کنید (غنی سازی محیط یا تقلیل امکانات محیط و محروم سازی ، توسعه محیط یا محدود کردن محیط ، ساده سازی محیط

جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

اساس و ریشه رفتارهای نامطلوب را از بین ببرید :

برخی از معلمان به وسیله تنبیه در صدد برخورد با رفتارنامطلوب بر می آیند که مانند به کار بردن یک آتش خاموش کن نامناسب است . ابتدا به نظر موثر می آید ، شعله ها کم می شوند ولی به محض اینکه سرتان را برگردانید ، آتش دوباره شعله ور می شود . منشا آتش را بیابید ، یعنی اساس رفتار نامطلوب را ، آتش نشان مناسب را به کار گیرید . تقویت رفتار را کنار بگذارید که همین به تنهایی منجر به رفع رفتار نامطلوب خواهد شد.

به جای دوست بودن، با دانش جویان دوستانه رفتار کنید.

حرفه ای لباس بپوشید ، حرفه ای عمل کنید ، اهداف هر روز خود را همراه با چگونگی اجرای آنها به نحو مطلوب به خاطر بسپارید . به دانش جویان تان اجازه ندهید شما را با اسم کوچک صدا کنند . به میهمانیهای دانش جویان نروید . دانش جویان تان را با اتومبیل به مدرسه و یا خانه نرسانید . نسبت به گوش دادن یا گفتن لطیفه دانش جویان خود آگاهانه عمل کنید مخصوصاً اگر سخنان نامناسب و یا در مورد مسائل قومی و یا نژادی باشند.

سوء رفتارهای خاص را به طور دقیق مشخص کنید نه این که به آنها عنوان کلی بدهید (همکاری نمی کند – دردسرآفرین است. غیرقابل اعتماد و ناپخته است ، چیزی به شما نمی دهد ) ( این القاب گاهی پس از از بین رفتن رفتار نامطلوب روی دانش آموز می ماند)

نشان دهید که از آنچه در کلاس جریان دارد آگاه هستید : تشخیص اشتباه در تعیین دانش آموز خطاکار و بدتر از آن تنبیه اشتباهی دانش آموزی که خطاکار نیست، به طور جدی قدرت نفوذ و اعتبار شخصی را به عنوان یک نظم دهنده تضعیف می کند.

 منبع: rentcheap




:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: برچسب‌ها: استراتژیهایی برای مدیریت کلاس درس ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: